Popup Escape Logo

Plan, Go, The extra mile

Waardepropositie Ontwikkelen

Hoe kan je leegstaand vastgoed een tijdelijke bestemming geven? Hiermee hebben we Pop-up Escape geholpen in de ontwikkeling van de waardepropositie van het bedrijf. Dit hebben we gedaan door een innovatiescan toe te passen. Onze werkzaamheden binnen dit project waren hoofdzakelijk het verbinden van ons netwerk aan de producten van Popup-escape. En het ondersteunen van de strategie. Op basis van deze verbintenissen die wij hebben gecreëerd, heeft Pop-up Escape zijn markt in de corporate wereld kunnen uitbreiden en bestendigen. Daardoor is het bedrijf nu een gevestigde naam op het gebied van serious-gaming voor bedrijven. Tijdens de duur van onze projecten heeft Popup-Escape nieuwe founders aan kunnen trekken. Daarmee gaan ze gezamenlijk door onder de nieuwe naam Raccoon Serious Games

Plan

Tijdelijke ontwikkeling van leegstaand vastgoed

De primaire doelstelling van ons project met Pop-up Escape was om leegstaand vastgoed te ontwikkelen door middel van pop-up escaperooms. Suit-case ondersteunde Popup-escape door het uitvoeren van projectmanagement op verschillende projecten en acquisitie van nieuwe projecten. Door inzet van ons netwerk binnen de bouw is het gelukt om een unieke samenwerking aan te gaan met Van der Vorm vastgoed groep, waarbij wij door het formuleren van de juiste waardepropositie een pand van hun te gratis ter beschikking kregen voor het ontwikkelen van een popup escaperoom.

Landkaart innovatie

Go!

Ontwikkeling toren escape

Deze escaperoom (Toren-escape genaamd) heeft succesvol heeft gedraaid gedurende 3 maanden. Na dit succes hebben wij in samenwerking met Pop-up Escape doelbewust een netwerk in Leiden opgebouwd. Het is wederom gelukt om met de juiste waardepropositie een locatie ter beschikking te krijgen, dit keer van een lokale ondernemer, om de popup escaperoom nog een keer op te bouwen dit keer genaamd Red Carpet Escape. Ook in deze locatie heeft een succesvolle popup escaperoom gedraaid gedurende 6 maanden. Binnen deze projecten hebben wij ons netwerk ingezet zowel in de acquisitie van de partners als in de uitvoer ervan.  

Wereldbol innovatie

The extra mile

Nieuwe kansen ontwikkelen

Na het succes van de eerste twee escaperooms, was het mogelijk Pop-up escape te verbinden aan andere partners in ons netwerk. In het vervolg van onze samenwerking (en opdracht) is Pop-up Escape verbonden aan het Opdrachtgeversforum in de Bouw, waar ze een innovatieve popup escaperoom ontwikkelden en draaide die door 100 mensen tegelijk gespeeld werd. Dit Opdrachtgeversforum bestaat uit de directieleden van de grootste opdrachtgevers in Nederland, denk aan grote aannemers, Rijkswaterstaat, het Rijksvastgoedbedrijf, Provincies en grote Gemeentes. Betrokkenen zijn DGs van het Ministerie van Infrastructuur en Milieu (o.a. Michele Blom), Gedeputeerden, professoren van verschillende Universiteiten, oud-Ministers en vertegenwoordigers van verschillende belangengroepen (o.a. Maxime Verhagen en Jacqueline Cramer). Tot slot hebben wij ons netwerk in kunnen zetten om dit ontwikkelde spel nogmaals in te zetten bij  een groot evenement van de Provincie Utrecht, waar Pop-up Escape de kans kreeg om het ontwikkelde product nogmaals te testen en verder te ontwikkelen. 

Weg wijzer innovatie